Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka
NOVE PRIČE O BENČIĆU
Nositelj projekta:
Suradnici:
- Dajana Rosatti, Prva hrvatska sušačka gimnazija
- Sanjin Smajlović, dizajner
- Tanja Kanazir, fotograf
Vrijeme:
ožujak – prosinac 2022.
Partneri:
- Udruga VMB
- Gradska knjižnica Rijeka
- Muzej grada Rijeke
Lokacija:
park, Artkvart Benčić, Rijeka
Korisnici:
- kulturne ustanove
- učenici OŠ
- učenici SŠ
- OŠ i SŠ
Projekt Nove priče o Benčiću osmišljen je kako bi proširio sadržaj ustanova – sadašnjih stanovnika Art kvarta Benčić namijenjenih djeci i mladima kako bi na zanimljiv i interaktivan način upoznali sadržaj novog kulturnog središta grada Rijeke.
Radi se o nastavku projekta Priča o Benčiću koji je krenuo 2019. godine unutar programskog pravca Dječja kuća Rijeka 2020 Europske prijestolnice kulture.
Prvi dio projekta bio je usmjeren na ustanove i međusobnu suradnju. Održane su 4 radionice za djelatnike ustanova Gradska knjižnica Rijeka (GKR), Muzej grada Rijeke (MGR) i Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka (MMSU). Radionice su osmislile i provele Ivana Lučić (MMSU) i Ivana Golob Mihić (Udruga VMB), a cilj radionica je bio djelatnike upoznati s načinom rada i vrstom sadržaja kojeg osmišljavamo, ispitati potrebe svake ustanove i istražiti sadržaj koji nude. Prva radionica održana u travnju 2022. na kojoj smo 9 djelatnika upoznali sa sadržajem izvorne Priče o Benčiću, ciljevima i metodama rada te ciljem i dinamikom projekta. Na drugoj radionici pomoću metoda SWAT analize, brainstorming i prilagođeni Business model canvas pomoću kojih smo detektirali zajedničke osnovne vrijednosti, analizirali ciljane skupine te definirali osnovne odrednice interaktivne radionice za svaku ustanovu. GKR i MGR su se s obzirom na dosadašnju ponudu i potražnju za sadržajima odlučili za interaktivnu radionicu namijenjenu srednjoškolskom uzrastu, dok se MMSU odlučio za više razrede osnovne škole. Druge dvije radionice održali smo individualno sa svakom institucijom te smo na njima prošli svaki od prostora u kojem će se održavati radionica, analizirali sadržaje koji bi trebali biti uključeni u radionicu te predlagali metode i alate koje će se koristiti.
Nakon toga su u listopadu osmišljene i definirane radionice i edukativni materijali koji su zatim i ujednačeno dizajnirani. U cijeli proces uključena je i Dajana Rosattii, profesorica-savjetnica Likovne kulture u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji (PRHG), kao vanjski stručni suradnik koja je savjetovala kako sadržaje uskladiti sa srednjoškolskim kurikulumom, ishodima učenja te napravila vrednovanje radionica.
U zadnjoj fazi projekta svaka interaktivna radionica je 2 puta pilotirana sa učenicima Prve riječke hrvatske gimnazije, Osnovne škole Centar i Osnovne škole Podmurvice. S učenicima je napravljena kratka anketa o zadovoljstvu, a s profesoricama proveden upitnik o radionicama.
Ciljevi projekta:
1. Cilj
Osmišljavanje i realiziranje interaktivnih i suvremenih kulturno-umjetničkih sadržaja za djecu i mlade
2. Cilj
Osmišljavanje i ponuda sadržaja prilagođenih osnovnim i srednjim školama i njihovom kulrikulumu
3. Cilj
Poticanje suradnje među kulturnim ustanovama i organizacijama prilikom kreiranja sadržaja za djecu i mlade
3. Cilj
Strateški i objedinjeni pristup razvoju publike u Art kvartu Benčić